Land Rover Discovery 1990 1
Robusts un drīzāk jau uzticams, nekā kaprīzs
Vietas salikt visādu bagāžu bezmaz kā busā
Ja atrod labu meistaru vai dara pats, remonti neizmaksās daudz
Pazeminātais ātrums, varētu izvilkt kaut vai begemotu no dīķa...
Varu ieteikt, bet tev tādu vajag tad, ja zini, priekš kam tev to vajag...:)
visas Land Rover Discovery atsauksmes
Šī Land Rover Discovery 1 paaudze tika ražota no 1990.gada janvāra līdz 1998.gada decembrim, pieejamas ir 5 un 3 durvju versijas. Mums ir informācija par 5 šīs paaudzes modifikācijām. 1990. gada Land Rover Discovery ir pieejams ar pilnpiedziņu (4x4). Pilnpiedziņas modeļiem ir pastāvīga pilnpiedziņa (4WD) (pastāvīga piedziņa uz visiem riteņiem, ko var izmantot arī uz asfalta).
1989. gadā notika Land Rover jaunā modeļa Discovery prezentācija. Tam bija paredzēts ieņemt vietu starp utilitāro Defender un luksusa Range Rover. Vispirms tika laista klajā trīsdurvju versija, bet gadu vēlāk - piecu durvju versija. Abu variantu garenbāze ir vienāda - 2540 mm. 2002. gadā tika veikti Discovery II vizuālie uzlabojumi, face lift versija ir viegli atpazīstama pēc atšķirīgajiem lukturiem. Virsbūve ir uzmontēta uz cieta rāmja. Priekšējo un aizmugurējo riteņu atsperu balstiekārta ir veidota pēc tradicionālās SUV automobiļu shēmas.
Sākotnēji Discovery darbināja 3,5 litru V8 benzīna dzinējs. Pirmo gadu modeļos degvielas sistēmā izmantoja divus karburatorus. Versijās ar EFI iesmidzinātāju šis 3,5 litru motors tika piedāvāts līdz 1993. gadam. Savukārt 1989. gada beigās uz tā bāzes tika radīts 3,9 litru motors ar 182 ZS. Šis spēka agregāts nodrošina SUV lielisku dinamiku un ļauj sasniegt simtdaļu 11 sekundēs. Tam ir ievērojams resurss, bet arī liels degvielas patēriņš, pie aktīvas braukšanas pilsētas apstākļos tas ir 20-25 litri uz 100 km.
Bija arī viens 2,0 litru 136 zirgspēku jaudīgs 2,0 litru motors ar augstu apgriezienu skaitu.
Tas ir pieejams kopš 1993. gada. Ja transportlīdzeklim uz aizmugurējām durvīm bija MPI (daudzpunktu iesmidzināšanas) emblēma, tas nozīmēja, ka bija uzstādīts 2,0 litru motors. Šim modelim bija pieejami arī turbodīzeļdzinēji.
Discovery 1990. gadā saņēma 2,5 litru 107 ZS dzinēju ar turbokompresoru un starpdzesētāju. Kopumā tas ir uzticams un ekonomisks agregāts (aktīvas braukšanas laikā maksimālais degvielas patēriņš ir 13-14 litri). Kopš 1995. gada šis dzinējs tika piedāvāts ar jaunu degvielas iesmidzināšanas sistēmu EDC (Electronic Diesel Control), kas palielināja jaudu līdz 113 ZS.
Discovery ir pieejama automātiskā un manuālā pārnesumkārba. Sākotnēji tika izmantota manuālā transmisija ar rūpnīcas indeksu LT77. Tā 1994. gadā tika aizstāta ar jaunu manuālo (indekss R380), kurai bija arī sinhronizēts aizmugurējais pārnesums. Viena no galvenajām Discovery priekšrocībām ir pastāvīga četru riteņu piedziņa (pilnpiedziņa 4WD). Griezes momenta sadalei uz asīm tiek izmantots bloķējams centrālais diferenciālis.
Discovery izmantoja disku bremzes uz visiem riteņiem, kas apvidus automobiļiem 80. gadu beigās bija diezgan reta parādība. Bremžu sistēmas efektivitāte ir izcila, un tā nodrošina īsu bremzēšanas ceļu pat tad, ja velk smagu piekabi.
1991. gadā tika veikts neliels atjauninājums, kas ietvēra gumijas līstes, lodziņu starp sēdekļiem un bagāžas nodalījuma tīklu bagāžniekā. Turklāt tika uzstādīta jauna piecpakāpju pārnesumkārba. 1994. gadā modelim tika veikts vēl viens restilings. Ārējās atšķirības bija nenozīmīgas, taču salonā tika uzstādīts jauns mērinstrumentu panelis un jauna pārnesumkārba.
Discovery bija pieejams vairākās versijās. Pamata versijā pirms restilinga 1994. gadā bija iekļauta elektriskā pakete (izņemot trīsdurvju versijas), bet visdārgākajā bija gandrīz pilns saraksts ar visdažādākajām "izpriecām", kas cienīgas augstas klases vieglajam automobilim. Pēc restilinga gaisa kondicionētājs kļuva par standarta aprīkojumu. Luksusa modifikācijai ar indeksu ES bija ādas salons, elektriski darbināmi sēdekļi un jumta logs (varēja būt divi), dārga audio sistēma ar CD atskaņotāju.
1996. gadā visas Ziemeļamerikai paredzētās modifikācijas sāka aprīkot ar 4,0 litru benzīna dzinēju, kas iepriekš tika uzstādīts Range Rover.
Discovery ieguva lielu popularitāti starp cilvēkiem ar aktīvu dzīvesveidu. Ievērojamu daļu Discovery slavas nodrošināja Camel Trophy, kur šis automobilis tika pasludināts par labāko apvidus auto pasaulē. Camel Trophy sacensībām tika izgatavota īpaša automobiļa versija ar nosaukumu Land Rover Discovery for Camel Trophy Special. Tā atšķīrās, izņemot spilgti dzelteno virsbūves krāsu un īpašas apvidus ierīces un piederumus: piemēram, snorķveida gaisa ieplūdes atveri, jaudīgu bagāžnieku, vinču, papildu apgaismojumu un daudz ko citu.
Discovery ir daudz pozitīvu īpašību, piemēram, laba vadāmība, ergonomika, komforts un augsts drošības līmenis.
Šim Land Rover pieejami divi benzīna dzinēji ar tilpumu no 3.5 līdz 3.9 litriem un jaudu no 155 līdz 185 zirgspēkiem un viens dīzeļdzinējs ar tilpumu 2.5 litri un jaudu 113 ZS. Latvijā Land Rover Discovery visbiežāk sastopams ar 2.5 litru dīzeļdzinēju, pārējie dzinēji ir sastopami salīdzinoši reti, nākamais populārākais ir 3.9 litru benzīna dzinējs.
Auto pieejams gan ar manuālo (3 versijas), gan automātisko (2 versijas) pārnesumu kārbu.
Land Rover Discovery 1990 1 vidējais degvielas patēriņš kombinētajā ciklā benzīna motoram ir no 15.6 līdz 16.4 litriem uz 100km, savukārt dīzelim - no 8.9 līdz 9.9 litriem uz 100km. Ekonomiskākā Land Rover Discovery 1990 1 benzīna versija ir Land Rover Discovery V8i, kas vidēji patērē 15.6 litrus benzīna uz 100 km. Savukārt ekonomiskākais Land Rover Discovery 1990 1 dīzelis - Land Rover Discovery 300 Tdi uz 100 kilometriem patērē 8.9 litrus dīzeldegvielas.
Pēc lietotāju atsauksmēm reālais Land Rover Discovery degvielas patēriņš vidēji ir par aptuveni par 20 procentiem lielāks kā ražotāja norādītais. Precīzāku katra modeļa reālo patēriņu meklē izvēloties konkrētu Land Rover Discovery modifikāciju
Visātrāk līdz 100 km/h - 11.5 sekundēs ieskrienas Land Rover Discovery V8i versija, savukārt visgausākais ir Land Rover Discovery 300 Tdi, kurš šo ātrumu sasniedz 20.6 sekundēs. Augstākais maksimālais ātrums 170 km/h ir 3.9 benzīna 8 cilindru 185 zirgspēku versijai (Land Rover Discovery V8i).
Land Rover Discovery garums ir 449 cm, tas ir paliels auto. Land Rover Discovery svars (pilna masa) ir 2720 kg, kas ir aptuveni tāds pats kā vidēji šī vecuma un klases automobiļiem. Land Rover Discovery bagāžnieka tilpums ir 1290 litri, nolaižot visus aizmugurējos sēdekļus bagāžnieka tilpumu var palielināt līdz 1970 litriem.
Šis Land Rover ir vidējā cenu grupā, Latvijā to var iegādāties vidēji par 3500 €. Mūsu lietotājiem, kuri rēķinājuši šīs paaudzes Land Rover Discovery 1990 ekspluatācijas izmaksas, tās vidēji bijušas 3100 € gadā, savukārt viens kilometrs izmaksājis 0.34 €. Degvielas izmaksas aprēķinātas ap 51%, savukārt remonta un apkopes izdevumi - apmēram 23% no kopējām izmaksām Mums ir lielisks auto izmaksu kalkulators, aprēķiniet Jūsu situācijai un braukšanas paradumiem atbilstošās Land Rover Discovery lietošanas izmaksas šeit. Vairāk par Land Rover Discovery cenām un izmaksām lasiet zemāk.
Land Rover Discovery modifikācijas
Modifikācija | Dzinējs | Jauda | Patēriņš | Pārnesumu kārba |
---|---|---|---|---|
Land Rover Discovery 1990 2.5 300 Tdi 4x4
Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija |
2.5 Dīzelis | 113 ZS | 8.9 l/100km | Manuālā (5) |
Land Rover Discovery 1994 2.5 300 Tdi 4x4 Apr 1994 — Dec 1998 | 2.5 Dīzelis | 113 ZS | 9.9 l/100km | Automāts (4) |
Land Rover Discovery 1990 3.5 V8i 4x4
Ekonomiskākā benzīna versija |
3.5 Benzīns | 155 ZS | 15.6 l/100km | Manuālā (5) |
Land Rover Discovery 1994 3.9 V8i 4x4
Apr 1994 — Dec 1998 Dinamiskākā versija - 100 km/h 11.5 sekundēs |
3.9 Benzīns | 185 ZS | 16.4 l/100km | Manuālā (5) |
Land Rover Discovery 1994 3.9 V8i 4x4
Apr 1994 — Dec 1998 Jaudīgākā benzīna versija (185 ZS) |
3.9 Benzīns | 185 ZS | 16.3 l/100km | Automāts (4) |
Land Rover Discovery cenas
Land Rover Discovery 1990 - 1998 cena Latvijā (šai paaudzei) ir no 700 € līdz 6000 €.
Salīdzinot ar analoģiska vecuma un klases auto Land Rover Discovery cena ir vidēja - Land Rover Discovery ir aptuveni par 13 procentiem dārgāks nekā vidēji šī vecuma apvidus automobiļi (skat apvidus auto 1990 - 1998 cenu salīdzinājumu). Land Rover Discovery augstā cena var būt skaidrojama ar labo kvalitāti (skat. zemāk), tāpēc iespējams šis Land Rover ir izdevīgs pirkums ilgtermiņā.
Gads | Zemākā | Vidējā | Augstākā | Piedāvājums |
---|---|---|---|---|
Land Rover Discovery 1997 cena | 3300 € | 3700 € | 3900 € | |
Land Rover Discovery 1995 cena | 5000 € | 5500 € | 6000 € | |
Land Rover Discovery 1994 cena | 700 € | 2300 € | 3200 € | |
Land Rover Discovery 1993 cena | 1800 € | 2300 € | 2900 € |
Land Rover Discovery kopējās lietošanas izmaksas
Cik reāli izmaksā Land Rover Discovery? Mūsu lietotājiem, kuri rēķinājuši šīs paaudzes Land Rover Discovery 1990 ekspluatācijas izmaksas, tās vidēji bijušas 3100 € gadā, savukārt viens kilometrs izmaksājis 0.34 €.
Land Rover Discovery 1990 kopējo lietošanas izmaksu kalkulators
Aprēķiniet Land Rover Discovery kopējās lietošanas izmaksas, ieskaitot iegādes, apdrošināšanas, tehnisko apkopju izmaksas, kā arī nodokļus un citas izmaksas
Land Rover Discovery 1990 1 papildaprīkojums
Parāda cik bieži šai Land Rover Discovery paaudzei ir pieejams minētais papildaprīkojums
56% Kondicionieris
41% Lūka
29% Regulējama stūre
29% Jumta reliņi
26% Ādas apdare
26% Panorāmas lūka
15%
Land Rover Discovery 1990 1 fotogrāfijas
Land Rover Discovery 1990 līdzīgi auto
Līdzīgi un visbiežāk ar Land Rover Discovery 1990 salīdzinātie auto. Klikšķiniet uz attēla, lai apskatītu attiecīgā auto tehniskos parametrus vai uz saites "Salīdzini..." lai salīdzinātu automobiļus.
- mazāks degvielas patēriņš benzīna motoriem
- labāka manevrētspēja
- mazāks degvielas patēriņš
- pieejamas arī 2WD versijas
- mazāks degvielas patēriņš benzīna motoriem
- pieejamas arī 2WD versijas
- pieejami tikai benzīna motori
- zemāka cena
Atsauksmes par Land Rover Discovery
Kopā 6 atsauksmes par Land Rover Discovery
Zemāk atradīsi atsauksmes par citu gadu ražojuma Land Rover Discovery automobiļiem.
Robusts un drīzāk jau uzticams, nekā kaprīzs
Vietas salikt visādu bagāžu bezmaz kā busā
Ja atrod labu meistaru vai dara pats, remonti neizmaksās daudz
Pazeminātais ātrums, varētu izvilkt kaut vai begemotu no dīķa...
Varu ieteikt, bet tev tādu vajag tad, ja zini, priekš kam tev to vajag...:)
Uzrāviens pilsētā pietiekams, bet liels skrējējs nav
Salonā aizmugurē pa maz vietas lai (187cm) varētu gulēt izstiepies pilnā augumā
Vecums nāk viņam
Iegādes gads: | 2014 auto vecums 15 gadi) | Lietošanas ilgums | 40`000 kilometri (2 gadi) |
---|---|---|---|
Vidējais degvielas patēriņš: | 9.9 litri uz 100km (braucot ap 50% pilsētā) | ||
Kopējā remontos iztērētā summa: | 235 € (ap 117 € gadā) |
Draugam ieteiktu pirkt šo auto