Aizdedzes sveču maiņa (benzīna motoriem)
Aizdedzes sveces benzīna motorā rada dzirksteli, kas aizdedzina degmaisījumu un nodrošina motora darbību. Bojātu aizdedzes sveču simptomi var būt apgrūtināta auto iedarbināšana, trokšņi un vibrācijas dzinējam darbojieties tukšgaitā vai raustīšanās paātrinoties, palielināts degvielas patēriņš un tml.
Laikam ejot aizdedzes sveces nolietojas, tāpēc parasti auto ražotāji paredz intervālu to nomaiņai un tas var būt ļoti dažāds – no 20 līdz par 100 un vairāk tūkstošiem km. Tā kā aizdedzes sveces mēdz būt vairāku veidu – t.s. tradicionālās un “ilgmūžīgās” irīdija vai platīna sveces, jāzina, kāda tipa aizdedzes svecēm auto ražotājs ir norādījis maiņas intervālu (reizēm var būt norādīti divi intervāli – viens “parastajām”, otrs – irīdija svecēm). Irīdija svecēm darba mūžs parasti ir vismaz divas reizes lielāks nekā parastajām, taču tās ir arī dārgākas. Parasti auto ir viena aizdedzes svece uz vienu motora cilindru, piemēram, četrcilindru motoram ir četras aizdedzes sveces, paretam mēdz būt arī auto ar vairākām aizdedzes svecēm uz cilindru.
Aizdedzes sveču cena ir sākot no 5 EUR par vienkāršākajām svecēm, līdz vairākiem desmitiem eiro par irīdija svecēm, īpaši jaudīgiem sporta auto sveču cena var sasniegs 100 EUR. Aizdedzes sveču maiņas cena var sākties no 25 EUR vienkāršākajos gadījumos.
Parasti aizdedzes sveču maiņa ir salīdzinoši vienkāršs darbs – jānoņem svečvadi vai individuālās indukcijas spoles, jāizskrūvē vecā svece, jāieskrūvē jaunā un jāpievieno svečvads. Problēmas var rasties ar piekļuvi svecēm vai ar to izskrūvēšanu (vītnes var būt piedegušas). Ļoti svarīgi ieskrūvējot jauno sveci ir ievērot ražotāja noteikto vītnes pievilkšanas spēku! Pārāk spēcīgi mēģinot pievilkt aizdedzes sveci to var nolauzt un tad problēmas būs daudz lielākas.