LatviešuEnglishEspañol

BMW 540i (G31)

BMW 5 sērija 2020 3.0 benzīns apraksts

Universāls BMW 540i tiek ražots kopš 2020.gada janvāra. Tas aprīkots ar sešu cilindru 3.0 litru benzīna dzinēju, kas attīsta 333 zirgspēku jaudu pie 5500 apgriezieniem minūtē un griezes momentu 450 Nm (ņūtonmetri) pie 1600 apgriezieniem minūtē.

Šim 6 cilindru 24 vārstu dzinējam sadales vārpstas piedziņu nodrošina ķēde (Kas ir dzinēja ķēde un siksna? ). Dzinējam ir degvielas iešprice un Twin-Scroll turbīna. Dzinējs atbilst Euro 6 emisiju standartam. Vidējais šī dzinēja resurss (nobraukums līdz nopietnu remontdarbu nepieciešamībai) ir no 210 000 līdz 360 000 kilometriem. Svarīgi atcerēties, ka dzinēja resurss ir ļoti atkarīgs no regulārām apkopēm un izmantoto eļļu un degvielas kvalitātes.
Vairāk informācijas par dzinēju 
B58 dzinējs, salīdzinot ar savu priekšgājēju, piedāvā par 20% lielāku spiedienu uzpūtei, slēgtā tipa cilindra bloku, palielinātu saspiešanas pakāpi līdz 11,0:1 un nedaudz lielāku darba tilpumu – 2998 cm³, salīdzinot ar iepriekšējo 2979 cm³, ar papildu svaru 8 kg. Neskatoties uz  ...  Šim BMW 5 sērija 3.0 dzinējam rekomendētā eļļas specifikācija ir 0W-20, 0W-30, 5W-30 un eļļas tilpums dzinējā ir 6.5 litri.

BMW 540i ir visu četru riteņu piedziņa (pilnpiedziņa, 4x4) un automātiskā pārnesumu kārba ar 8 pārnesumiem.
100 kilometru stundā ātrumu BMW 540i sasniedz 5.2 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir 250 km/h.

Šī BMW 540i modeļa degvielas patēriņš pēc lietotāju atsauksmēm ikdienas braukšanas režīmā ir 9.4 litri uz 100km.

BMW 5 sērija 2020

BMW 540i tehniskie dati

Modelis: BMW 540i
Virsbūves tips: Universāls
Ražošanas periods: 2020. janvāris
Dzinējs: 2998 cm3 Benzīns, 6 cilindri CO2 izmeši: nav datu
Jauda: 333 ZS pie 5500 apgr/min Griezes moments: 450 NM pie 1600 apgr/min
Pārnesumu kārba: Automātiskā pārnesumu kārba (8 pārnesumi) Piedziņa: Pilnpiedziņa (AWD, 4x4)
Maksimālais ātrums: 250 km/h Paātrinājums 0-100 km/h: 5.2 sekundes
Degvielas patēriņš: 9.4 l/100km (pēc lietotāju atsauksmēm no dažādiem avotiem)
Degvielas bākas tilpums: 68 litri
Auto izmēri: 4.96m (garums) 1.87m (platums) 1.50m (augstums)
Apgriešanās diametrs: 12.4 metri
Klīrenss: 140 mm (aptuvens, ar standarta piekari, bez kravas)
Bagāžnieka tilpums: 560 litri
Maksimālais bagāžnieka tilpums: 1700 litri (nolaižot aizmugurējos sēdekļus)
Auto svars (pilna masa): 2535 kg

BMW 540i dzinējs B58B30M1

Dzinēja uzticamība un biežākās problēmas:

B58 dzinējs, salīdzinot ar savu priekšgājēju, piedāvā par 20% lielāku spiedienu uzpūtei, slēgtā tipa cilindra bloku, palielinātu saspiešanas pakāpi līdz 11,0:1 un nedaudz lielāku darba tilpumu – 2998 cm³, salīdzinot ar iepriekšējo 2979 cm³, ar papildu svaru 8 kg. Neskatoties uz uzlabojumiem, dzinējam ir vairākas raksturīgas problēmas.

Dzesēšanas šķidruma noplūdes ir bieži sastopamas un parasti saistītas ar dzesēšanas šķidruma līmeņa samazināšanos bez acīmredzama iemesla. Dažos gadījumos problēmu var atrisināt, nomainot izplešanās tvertnes vāku. Cilindra galvas blīves problēmas ir vēl viena bieža problēma, kas rodas dzinēja augstās darba temperatūras dēļ. Simptomi ietver spēcīgu deguma eļļas smaku un dažkārt redzamus dūmus. Eļļas noplūdes arī ir izplatītas un var rasties no eļļas filtra korpusa, eļļas dzesētāja vai cilindra galvas blīves. Problēmas novēršana laikus ir būtiska, lai novērstu eļļas badu un dzinēja bojājumus.

Tāpat kā daudziem tiešās iesmidzināšanas dzinējiem, arī B58 bieži uzkrājas oglekļa nogulsnes uz ieplūdes vārstiem, kas izraisa svārstīgu tukšgaitu un samazinātu veiktspēju. Retāk sastopamas problēmas saistītas ar VANOS sistēmu, kas atbild par mainīgu vārstu fāžu regulēšanu. Simptomi ir jaudas zudums, nevienmērīga tukšgaita, dzinēja apstāšanās un augsts degvielas patēriņš. VANOS problēmas parasti rodas aptuveni 80 000–100 000 km nobraukumā.

Eļļas filtra sabrukšana ir vēl viena bieži sastopama problēma, kuras laikā filtra daļas var nolūzt un iestrēgt korpusā, izraisot eļļas noplūdes un citas problēmas. Tas bieži notiek sliktas kvalitātes filtru vai nekvalificētu nomaiņu dēļ. Vārstu vāku blīvējumi ir pakļauti noplūdēm, un simptomi ir deguma eļļas smaka, dūmi vai brīdinājumi par zemu eļļas līmeni. Arī plastmasas vārstu vāki var laika gaitā saplīst. Šīs problēmas parasti rodas starp 60 000 un 100 000 km.

Dažiem BMW G sērijas modeļiem, kas ražoti līdz 2021. gadam, var būt problēmas ar eļļas sūkni iekšējā bukses dizaina dēļ, kas var saplaisāt. Ieteicamais risinājums ir jaunināšana uz sesto eļļas sūkņa versiju ar metāla komponentiem.

Kopumā, lai gan B58 dzinējs piedāvā būtiskus uzlabojumus veiktspējā un efektivitātē, šīs zināmās problēmas norāda uz regulāras apkopes, savlaicīgas problēmu novēršanas un augstas kvalitātes detaļu izmantošanas nozīmi, lai nodrošinātu tā uzticamību.
Kopumā šis dzinējs var kalpot aptuveni 210 000 līdz 360 000 km, ja tiek izmantota atbilstošas kvalitātes eļļa un degviela, kā arī regulāri veiktas pārbaudes un apkope.
Dzinējs ir aprīkots ar vārstu hidrauliskajiem kompensatoriem, kas nodrošina klusāku darbību un kam nav nepieciešama periodiska regulēšana, taču to konstrukcija ir sarežģītāka, un bojājuma gadījumā tie var radīt nopietnus dzinēja bojājumus.
Dzinēja tilpums 2998 cm3
Cilindru skaits 6
Cilindra diametrs 82 mm
Virzuļa gājiens 94.6 mm
Kompresijas pakāpe 11 : 1
Sadales vārpstas piedziņa Ķēdes

Ķēdes dzinēji tiek uzskatīti par uzticamākiem, parasti ķēde ir jāmaina retāk nekā zobsiksna, taču bieži vien tie ir skaļāki un vairāk vibrē.

Degvielas padeves sistēma Iešprice
BMW 540i eļļas tips 0W-20, 0W-30, 5W-30
Eļļas tilpums 6.5 litri
Dzesēšanas šķidruma tilpums 8 litri
Jauda 333 - 340 ZS pie 5500 apgr/min
Griezes moments 450 - 500 NM pie 1600 apgr/min
Ražošanas sākums (gads) 2018
Ražošanas ilgums 7 gadi

Bieži vien ražošanas pirmajos gados dzinējiem mēdz būt dažādas konstruktīvas problēmas, tāpēc auto ar šo dzinēju ieteicams izvēlēties sākot no 2021. gada.

Dzinējs uzstādīts arī BMW 7 sērija BMW 6 sērija BMW 8 sērija

Parasti dzinēja izmantošana vairākiem modeļiem un ilgstoša ražošana liecina, ka dzinējs ir kvalitatīvs un tā konstrukcija ir izdevusies.

Visas BMW 5 sērijas universāla [2020 modifikācijas

Modifikācija Dzinējs Jauda Patēriņš Piedziņa
BMW 520i

Ekonomiskākā benzīna versija pēc reālā patēriņa

2.0 Benzīns 184 ZS - Aizmugures
BMW 530i 2.0 Benzīns 252 ZS - Aizmugures
BMW 530i 4x4 2.0 Benzīns 252 ZS - Pilnpiedziņa
BMW 520d

Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija pēc reālā patēriņa

2.0 Dīzelis 190 ZS - Aizmugures
BMW 520d 4x4

Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija pēc reālā patēriņa

2.0 Dīzelis 190 ZS - Pilnpiedziņa
BMW 520e 2.0 Hibrīds 163 ZS - Aizmugures
BMW 530e 2.0 Hibrīds 184 ZS - Aizmugures
BMW 530e 4x4 2.0 Hibrīds 184 ZS - Pilnpiedziņa
BMW 540i 4x4

Jaudīgākā benzīna versija (333 ZS)

3.0 Benzīns 333 ZS - Pilnpiedziņa
BMW 530d 3.0 Dīzelis 286 ZS - Aizmugures
BMW 530d 4x4 3.0 Dīzelis 286 ZS - Pilnpiedziņa
BMW 540d 4x4

Dinamiskākā versija - 100 km/h 4.8 sekundēs

3.0 Dīzelis 340 ZS - Pilnpiedziņa
Atsauksmes par BMW 5 sērija 2020
Alfa Romeo Audi BMW Chevrolet Chrysler Citroen Dacia Dodge Fiat Ford Honda Hyundai Infiniti Isuzu Jaguar Jeep Kia Lada (VAZ) Land Rover Lexus Mazda Mercedes Mini Mitsubishi Moskvich Nissan Opel Peugeot Porsche Renault Rover SAAB Seat Skoda Smart Subaru Suzuki Toyota Volkswagen Volvo
Kontakti un reklāma portālā: [email protected]