Toyota RAV4 2012 2.0 D-4D
Toyota RAV4 2012 2.0 dīzelis apraksts
Apvidus auto Toyota RAV4 2012 2.0 D-4D tika ražots no 2012.gada janvāra līdz 2015.gada decembrim. Tas aprīkots ar četru cilindru 2.0 litru dīzeļdzinēju, kas attīsta 124 zirgspēku jaudu pie 3600 apgriezieniem minūtē un griezes momentu 310 Nm (ņūtonmetri) pie 1600 apgriezieniem minūtē.
Šim 4 cilindru 16 vārstu dzinējam sadales vārpstas piedziņu nodrošina ķēde (Kas ir dzinēja ķēde un siksna? ). Dzinējam ir Common Rail degvielas sistēma, tam nav turbīnas. Ir pieejamas Euro 4 un Euro 5 emisiju standartiem atbilstošas dzinēja versijas. Aptuvenais resurss (nobraukums līdz jāveic nopietni remontdarbi) šim dzinējam ir no 220 000 līdz 370 000 kilometriem. Jāatceras - dzinēja resurss ir atkarīgs no regulārām apkopēm un izmantoto materiālu (eļļu, degvielas un tml.) kvalitātes.
Vairāk informācijas par dzinēju
2,0 litru Toyota 1AD-FTV dīzeļdzinējs, pazīstams arī kā 2.0 D-4D, tika ražots no 2005. līdz 2018. gadam. Ar pāreju uz Euro 5 emisiju standartiem 2009. gadā dzinējs tika modernizēts, elektromagnētiskās sprauslas aizstājot ar ...
Šim Toyota RAV4 2.0 dzinējam rekomendētā eļļas specifikācija ir 0W-30, 5W-30 un eļļas tilpums dzinējā ir 6.7 litri.
Toyota RAV4 2012 2.0 D-4D ir automātiska pilnpiedziņa (AWD) (piedziņa automātiski tiek sadalīta starp riteņu asīm) un manuālā pārnesumu kārba ar 6 pārnesumiem.
100 kilometru stundā ātrumu Toyota RAV4 2012 2.0 D-4D sasniedz 11 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir 180 km/h.
Toyota RAV4 2012 2.0 D-4D degvielas patēriņš kombinētajā režīmā (pilsētā un uz lielceļa) ir 5.2 litri uz 100km - šī ir viena no ekonomiskākajām Toyota RAV4 2012 - 2015 versijām, degvielas patēriņš pilsētā - 6.2 l/100km, degvielas patēriņš ārpus pilsētas - 4.6 l/100km. Degvielas bākas tilpums ir 60 litri, tātad kombinētajā režīmā ar vienu bāku varēsiet nobraukt līdz 1140 kilometriem, savukārt braucot tikai ārpus pilsētas - pat līdz 1300 kilometriem.
Pēc lietotāju atsauksmēm reālais šī Toyota degvielas patēriņš ikdienā ir vidēji 6.3 litri uz 100 km, kas ir par 21% vairāk, nekā ražotāja norādītais. Vairāk - Reālais Toyota RAV4 degvielas patēriņš.
Toyota RAV4 drošība
Drošības testos Toyota RAV4 ir ieguvis 5 zvaigznes no piecām, tā drošība ir ļoti augsta.
Pieaugušo (vadītāja un pasažieru) drošība Toyota RAV4 saņēmusi ļoti labu vērtējumu 89 no 100, bērnu drošība: ļoti labu vērtējumu - 82 no 100, par gājēju aizsardzību Toyota RAV4 saņēmis 66 no 100.
Toyota RAV4 drošības aprīkojums novērtēts kā vidējs - 66 procenti no 100.

Toyota RAV4 2012 2.0 D-4D tehniskie dati
Modelis: | Toyota RAV4 2.0 D-4D | ||
---|---|---|---|
Virsbūves tips: | Apvidus | ||
Ražošanas periods: | 2012. janvāris ... 2015. decembris | ||
Dzinējs: | 1998 cm3 Dīzelis, 4 cilindri | CO2 izmeši: | nav datu |
Jauda: | 124 ZS pie 3600 apgr/min | Griezes moments: | 310 NM pie 1600 apgr/min |
Pārnesumu kārba: | Manuālā pārnesumu kārba (6 pārnesumi) | Piedziņa: | Pilnpiedziņa (AWD, 4x4) |
Maksimālais ātrums: | 180 km/h | Paātrinājums 0-100 km/h: | 11.0 sekundes |
Degvielas patēriņš (l/100km): | 5.2 (kombinētais) 6.2 (pilsētā) 4.6 (ārpus pilsētas) | ||
Reālais degvielas patēriņš: | 6.3 l/100km (pēc lietotāju atsauksmēm no dažādiem avotiem) | ||
Degvielas bākas tilpums: | 60 litri | ||
Auto izmēri: | 4.57m (garums) 1.85m (platums) 1.67m (augstums) | ||
Apgriešanās diametrs: | 11.4 metri | ||
Klīrenss: | 187 mm (aptuvens, ar standarta piekari, bez kravas) | ||
Bagāžnieka tilpums: | 577 litri | ||
Maksimālais bagāžnieka tilpums: | 1705 litri (nolaižot aizmugurējos sēdekļus) | ||
Auto svars (pilna masa): | 2190 kg |
Toyota RAV4 2012 2.0 D-4D dzinējs 1AD-FTV
Dzinēja uzticamība un biežākās problēmas:
2,0 litru Toyota 1AD-FTV dīzeļdzinējs, pazīstams arī kā 2.0 D-4D, tika ražots no 2005. līdz 2018. gadam. Ar pāreju uz Euro 5 emisiju standartiem 2009. gadā dzinējs tika modernizēts, elektromagnētiskās sprauslas aizstājot ar pjezoelektriskajām. Tas ir aprīkots ar IHI RHF4 turbīnu ar maināmu ģeometriju – uzticamu risinājumu, kam pie lielāka nobraukuma jāpievērš uzmanība dēļ ierobežoti kustīgām vai iestrēgušām lāpstiņām.Starp šī dzinēja priekšrocībām jāmin salīdzinoši zems degvielas patēriņš, labs griezes moments visā apgriezienu diapazonā un izturīgā motora sadales ķēde, kas var kalpot līdz pat 300 000 km.
Neskatoties uz priekšrocībām, AD sērijas dīzeļi ieguvuši arī problemātisku reputāciju. Viena no biežāk pieminētajām problēmām ir atkārtota galvas blīves atteice, ko pasliktina arī blīvējošo virsmu erozija. Vēl viens biežs defekts – progresējošs eļļas patēriņš.
Ik pēc 60 000 km ieteicams mainīt sprauslu apakšējās blīvgredzenus. Ja tas netiek darīts, tie var izdegt, un pēc tam iestrēgušo sprauslu demontāža bez bojājumiem būs gandrīz neiespējama. Agrīnie modeļi ar Denso elektromagnētiskajām G2 sprauslām ir izturīgi, taču jālieto tikai oriģinālie degvielas filtri, lai aizsargātu visu sistēmu. Par sprauslu nolietojumu signalizē arī ilgāka dzinēja iedarbināšanas laika nepieciešamība. Savukārt Denso HP3 augstspiediena degvielas sūknis ir ļoti uzticams un ilgmūžīgs.
Tipiskas problēmas ir raksturīgas daudzām mūsdienu dīzeļmašīnām: ātra EGR vārsta aizsērēšana (to kopā ar ieplūdes kolektoru ieteicams tīrīt apmēram ik pēc 30 000 km), DPF reģenerācijas traucējumi, turbīnas ģeometrijas iestrēgšana un ierobežots pjezo sprauslu resurss (kopš 2009. gada).
Rūpnīcas ģenerators vidēji kalpo ap 200 000 km, pēc tam bieži vien nepieciešama restaurācija vai nomaiņa diodes tilta bojājuma dēļ. Ģeneratora brīvskrējiena skriemelis nolietojas ap 100 000 km.
Kopumā šis dzinējs var kalpot aptuveni 220 000 līdz 370 000 km, ja tiek izmantota atbilstošas kvalitātes eļļa un degviela, kā arī regulāri veiktas pārbaudes un apkope.
Dzinējs ir aprīkots ar vārstu hidrauliskajiem kompensatoriem, kas nodrošina klusāku darbību un kam nav nepieciešama periodiska regulēšana, taču to konstrukcija ir sarežģītāka, un bojājuma gadījumā tie var radīt nopietnus dzinēja bojājumus.
Dzinēja tilpums | 1998 cm3 |
---|---|
Cilindru skaits | 4 |
Cilindra diametrs | 86 mm |
Virzuļa gājiens | 86 mm |
Kompresijas pakāpe | 15.8 : 1 |
Sadales vārpstas piedziņa | Ķēdes Ķēdes dzinēji tiek uzskatīti par uzticamākiem, parasti ķēde ir jāmaina retāk nekā zobsiksna, taču bieži vien tie ir skaļāki un vairāk vibrē. Vairāk servisa informācijas |
Dzinēja ķēdes maiņas intervāls | 250 000 km (ieteicamais) Reizēm ražotāji nenorāda dzinēja siksnas nomaiņas intervālu un paredz tām kalpošanas laiku līdz motora kapitālajam remontam. Tomēr sasniedzot rekomendēto maiņas intervālu ieteicams periodiski pārbaudīt ķēdes stāvokli un konstatējot ķēdes pārmērīgu izstiepšanos vai parādoties neraksturīgiem trokšņiem no motora ieteicams ķēdi mainīt. |
Degvielas padeves sistēma | Common Rail Common rail degvielas iesmidzināšanas sistēma ir klusāka, videi draudzīgāka un nodrošina degvielas ekonomiju, taču tās uzturēšana un remonts ir dārgāki. |
Toyota RAV4 2012 2.0 D-4D eļļas tips | 0W-30, 5W-30 |
Eļļas tilpums | 6.7 litri Vairāk servisa informācijas |
Jauda | 122 - 127 ZS pie 3600 apgr/min |
Griezes moments | 300 - 310 NM pie 1600 apgr/min |
Ražošanas sākums (gads) | 2005 |
Ražošanas ilgums | 13 gadi |
Dzinējs uzstādīts arī | Toyota Avensis Toyota Corolla Toyota Auris un 3 citiem modeļiem |
Parasti dzinēja izmantošana vairākiem modeļiem un ilgstoša ražošana liecina, ka dzinējs ir kvalitatīvs un tā konstrukcija ir izdevusies. |
Visbiežāk salīdzināts ar
Visas Toyota RAV4 [2012 - 2015] modifikācijas
Modifikācija | Dzinējs | Jauda | Patēriņš | Pārnesumu kārba | Piedziņa |
---|---|---|---|---|---|
Toyota RAV4 2013 2.0i
Jan 2013 — Jan 2015 Ekonomiskākā benzīna versija |
2.0 Benzīns | 146 ZS | 7.7 l/100km | Manuālā (6) | Priekšpiedziņa |
Toyota RAV 4 2.0i Jan 2013 — Jan 2015 | 2.0 Benzīns | 146 ZS | - | Automāts | Priekšpiedziņa |
Toyota RAV4 2013 2.0i 4WD Jan 2013 — Jan 2015 | 2.0 Benzīns | 146 ZS | 8.0 l/100km | Manuālā (6) | Pilnpiedziņa |
Toyota RAV4 2013 2.0i 4WD Automatic Jan 2013 — Jan 2015 | 2.0 Benzīns | 146 ZS | 7.8 l/100km | Automāts | Pilnpiedziņa |
Toyota RAV4 2012 2.0 D-4D
Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija |
2.0 Dīzelis | 124 ZS | 4.9 l/100km | Manuālā (6) | Priekšpiedziņa |
Toyota RAV4 2012 2.0 D-4D 4x4
Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija pēc reālā patēriņa |
2.0 Dīzelis | 124 ZS | 5.2 l/100km | Manuālā (6) | Pilnpiedziņa |
Toyota RAV 4 2.2 D-4D 4x4 Jan 2013 — Jan 2015 | 2.2 Dīzelis | 149 ZS | 6.6 l/100km | Automāts (6) | Pilnpiedziņa |
Toyota RAV4 2012 2.2 D-4D 4x4
Jaudīgākā dīzeļdegvielas versija (150 ZS) |
2.2 Dīzelis | 150 ZS | 5.6 l/100km | Manuālā (6) | Pilnpiedziņa |
Toyota RAV4 2012 2.5 | 2.5 Benzīns | 176 ZS | 8.4 l/100km | Automāts (6) | Priekšpiedziņa |
Toyota RAV 4 2.5i 4WD
Jan 2013 — Jan 2015 Dinamiskākā versija - 100 km/h 9.4 sekundēs |
2.5 Benzīns | 179 ZS | 8.5 l/100km | Automāts (6) | Pilnpiedziņa |