Toyota RAV-4 1.8 16v VVT-i 2WD
Toyota RAV4 2003 1.8 benzīns apraksts
Apvidus auto Toyota RAV-4 1.8 16v VVT-i 2WD tika ražots no 2003.gada oktobra līdz 2006.gada janvārim. Tas aprīkots ar četru cilindru 1.8 litru benzīna dzinēju, kas attīsta 125 zirgspēku jaudu pie 6000 apgriezieniem minūtē un griezes momentu 161 Nm (ņūtonmetri) pie 4200 apgriezieniem minūtē.
Šim 4 cilindru 16 vārstu dzinējam sadales vārpstas piedziņu nodrošina ķēde (Kas ir dzinēja ķēde un siksna? ). Dzinējam ir degvielas iešprice, tas ir atmosfēriskais dzinējs (bez turbīnas). Dzinējs atbilst Euro 3 emisiju standartam. Dzinēja resurss (nobraukums līdz nepieciešami nopietni remontdarbi vai kapitālais remonts) vidēji ir no 180 līdz 300 tūkstošiem kilometru. Jāatceras - dzinēja resurss ir atkarīgs no regulārām apkopēm un izmantoto materiālu (eļļu, degvielas un tml.) kvalitātes.
Vairāk informācijas par dzinēju
1ZZ-FE dzinējs ir modernāks, vieglāks un vienkāršāks nekā tā priekšgājējs, uzsverot degvielas ekonomiju un jaudu. Tomēr šie uzlabojumi ir panākti uz izturības rēķina, salīdzinot ar agrākajiem čuguna motoriem. Dzinēja blokam ir atvērtās dzesēšanas konstrukcija, kas ...
Šim Toyota RAV4 1.8 dzinējam rekomendētā eļļas specifikācija ir 5W-20, 5W-30 un eļļas tilpums dzinējā ir 4.2 litri.
Toyota RAV-4 1.8 16v VVT-i 2WD ir priekšējo riteņu piedziņa (FWD) un manuālā pārnesumu kārba ar 5 pārnesumiem.
100 kilometru stundā ātrumu Toyota RAV-4 1.8 16v VVT-i 2WD sasniedz 12.2 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir 175 km/h.
Šī Toyota RAV-4 1.8 16v VVT-i 2WD degvielas patēriņš kombinētajā režīmā (braucot gan pilsētā, gan ārpus pilsētas) ir 7.4 litri uz 100km - šī ir viena no ekonomiskākajām Toyota RAV4 2003 - 2006 versijām, degvielas patēriņš pilsētā - 9.4 l/100km, degvielas patēriņš ārpus pilsētas - 6.2 l/100km. Degvielas bākas tilpums ir 57 litri, tātad kombinētajā režīmā ar vienu bāku varēsiet nobraukt līdz 760 kilometriem, savukārt braucot tikai ārpus pilsētas - pat līdz 900 kilometriem.
Pēc lietotāju atsauksmēm reālais šī Toyota degvielas patēriņš ikdienā ir vidēji 7.9 litri uz 100 km, kas ir par 7% vairāk, nekā ražotāja norādītais. Vairāk - Reālais Toyota RAV4 degvielas patēriņš.

Toyota RAV-4 1.8 16v VVT-i 2WD tehniskie dati
Modelis: | Toyota RAV-4 1.8 16v VVT-i 2WD | ||
---|---|---|---|
Virsbūves tips: | Apvidus | ||
Ražošanas periods: | 2003. oktobris ... 2006. janvāris | ||
Dzinējs: | 1794 cm3 Benzīns, 4 cilindri | CO2 izmeši: | 175 g/km |
Jauda: | 125 ZS pie 6000 apgr/min | Griezes moments: | 161 NM pie 4200 apgr/min |
Pārnesumu kārba: | Manuālā pārnesumu kārba (5 pārnesumi) | Piedziņa: | Priekšpiedziņa (FWD) |
Maksimālais ātrums: | 175 km/h | Paātrinājums 0-100 km/h: | 12.2 sekundes |
Degvielas patēriņš (l/100km): | 7.4 (kombinētais) 9.4 (pilsētā) 6.2 (ārpus pilsētas) | ||
Reālais degvielas patēriņš: | 7.9 l/100km (pēc lietotāju atsauksmēm no dažādiem avotiem) | ||
Degvielas bākas tilpums: | 57 litri | ||
Auto izmēri: | 4.26m (garums) 1.74m (platums) 1.70m (augstums) | ||
Apgriešanās diametrs: | 10.6 metri | ||
Bagāžnieka tilpums: | 400 litri | ||
Maksimālais bagāžnieka tilpums: | 1150 litri (nolaižot aizmugurējos sēdekļus) | ||
Auto svars (pilna masa): | 1730 kg |
Toyota RAV-4 1.8 16v VVT-i 2WD dzinējs 1ZZ-FE
Dzinēja uzticamība un biežākās problēmas:
1ZZ-FE dzinējs ir modernāks, vieglāks un vienkāršāks nekā tā priekšgājējs, uzsverot degvielas ekonomiju un jaudu. Tomēr šie uzlabojumi ir panākti uz izturības rēķina, salīdzinot ar agrākajiem čuguna motoriem. Dzinēja blokam ir atvērtās dzesēšanas konstrukcija, kas atvieglo ražošanu un samazina izmaksas, bet tas ir samazinājis konstrukcijas stingrību.Viena no galvenajām problēmām ar 1ZZ-FE dzinēju ir paaugstināts eļļas patēriņš, īpaši modeļos, kas ražoti līdz 2005. gadam. Problēma rodas vieglo virzuļu un nepilnīgo eļļas noņēmēju gredzenu dēļ, kas ātri aizsērē un noslāņojas ar oglekļa nogulsnēm. Eļļas novadīšanas caurumi gredzenos ir nepietiekami un viegli aizsērē. 2005. gadā Toyota ieviesa uzlabotus virzuļus ar uzlabotiem eļļas novadīšanas kanāliem, kas būtiski mazināja šo problēmu. Neievērojot eļļas patēriņu, var rasties nepareiza degmaisījuma sadegšana, oglekļa nogulsnes uz izplūdes vārstiem, bojāti vārstu sēdekļi, samazināta kompresija un eļļas piesārņošana ar degvielu un degšanas produktiem, kas galu galā bojā katalizatoru un lambda zondi.
Zobsiksna 1ZZ-FE dzinējā ir vēl viens vājš punkts, ar ierobežotu izturību. Tā var izstiepties un sākt radīt troksni jau pie 150 000 km nobraukuma, lai gan dažos gadījumos tas notiek pie lielāka nobraukuma. Hidrauliskie kompensatori dzinēja konstrukcijā nav iekļauti, tāpēc ir nepieciešama biežāka vārstu regulēšana.
Lai gan čuguna uzlikas cilindru blokā ilgi saglabā honējumu, to siltumvadītspēja ir vāja. Tas var izraisīt deformāciju, ja rodas problēmas, piemēram, iestrēguši eļļas gredzeni un nepareiza degmaisījuma sadegšana. Ja netiek uzraudzīts eļļas līmenis vai eļļa tiek atšķaidīta ar degvielu un degšanas produktiem, var rasties ievērojams sadales vārpstas gultņu nodilums un smagākos gadījumos – dzinēja iesprūšana.
Lai novērstu eļļas patēriņa problēmu, ieteicams nomainīt oriģinālos virzuļus ar uzlabotajiem 2005. gada versijas virzuļiem un uzstādīt jaunus vārstu blīvslēgus. Agrīna problēmu risināšana samazina remonta izmaksas un novērš ilgtermiņa bojājumus. Regulāra apkope, augstas kvalitātes eļļas izmantošana un savlaicīga zobsiksnas un dzesēšanas sistēmas pārbaude ir būtiska, lai nodrošinātu 1ZZ-FE dzinēja ilgmūžību un veiktspēju.
Kopumā šis dzinējs var kalpot aptuveni 180 000 līdz 300 000 km, ja tiek izmantota atbilstošas kvalitātes eļļa un degviela, kā arī regulāri veiktas pārbaudes un apkope.
Dzinēja tilpums | 1794 cm3 |
---|---|
Cilindru skaits | 4 |
Cilindra diametrs | 79 mm |
Virzuļa gājiens | 91.5 mm |
Kompresijas pakāpe | 10 : 1 |
Sadales vārpstas piedziņa | Ķēdes Ķēdes dzinēji tiek uzskatīti par uzticamākiem, parasti ķēde ir jāmaina retāk nekā zobsiksna, taču bieži vien tie ir skaļāki un vairāk vibrē. Vairāk servisa informācijas |
Dzinēja ķēdes maiņas intervāls | 150 000 km (ieteicamais) Reizēm ražotāji nenorāda dzinēja siksnas nomaiņas intervālu un paredz tām kalpošanas laiku līdz motora kapitālajam remontam. Tomēr sasniedzot rekomendēto maiņas intervālu ieteicams periodiski pārbaudīt ķēdes stāvokli un konstatējot ķēdes pārmērīgu izstiepšanos vai parādoties neraksturīgiem trokšņiem no motora ieteicams ķēdi mainīt. |
Degvielas padeves sistēma | Iešprice |
Toyota RAV-4 1.8 16v VVT-i 2WD eļļas tips | 5W-20, 5W-30 |
Eļļas tilpums | 4.2 litri Vairāk servisa informācijas |
Jauda | 120 - 145 ZS pie 6000 apgr/min |
Griezes moments | 160 - 175 NM pie 4200 apgr/min |
Ražošanas sākums (gads) | 1997 |
Ražošanas ilgums | 12 gadi |
Dzinējs uzstādīts arī | Toyota Avensis Toyota Corolla Toyota Corolla Verso un 2 citiem modeļiem |
Parasti dzinēja izmantošana vairākiem modeļiem un ilgstoša ražošana liecina, ka dzinējs ir kvalitatīvs un tā konstrukcija ir izdevusies. |
Visbiežāk salīdzināts ar
Visas Toyota RAV4 [2003 - 2006] modifikācijas
Modifikācija | Dzinējs | Jauda | Patēriņš | Pārnesumu kārba | Piedziņa |
---|---|---|---|---|---|
Toyota RAV-4 1.8 16v VVT-i 2WD
Okt 2003 — Jan 2006 Ekonomiskākā benzīna versija |
1.8 Benzīns | 125 ZS | 7.4 l/100km | Manuālā (5) | Priekšpiedziņa |
Toyota RAV-4 2.0 16v VVT-i 4WD
Okt 2003 — Jan 2006 Dinamiskākā versija - 100 km/h 10.6 sekundēs |
2.0 Benzīns | 150 ZS | 8.8 l/100km | Manuālā (5) | Pilnpiedziņa |
Toyota RAV-4 2.0 16v VVT-i 4WD Okt 2003 — Jan 2006 | 2.0 Benzīns | 150 ZS | 9.3 l/100km | Automāts (4) | Pilnpiedziņa |
Toyota RAV-4 2.0 D4-D 4WD Okt 2003 — Jan 2006 | 2.0 Dīzelis | 116 ZS | 7.1 l/100km | Manuālā (5) | Pilnpiedziņa |
Toyota RAV4 2003 2.4i Jan 2003 — Dec 2005 | 2.4 Benzīns | 161 ZS | 8.9 l/100km | Automāts (4) | Priekšpiedziņa |
Toyota RAV-4 2.4i 4x4 Okt 2003 — Jan 2006 | 2.4 Benzīns | 161 ZS | 9.8 l/100km | Manuālā (5) | Pilnpiedziņa |
Toyota RAV-4 2.4i 4x4 Okt 2003 — Jan 2006 | 2.4 Benzīns | 161 ZS | 9.4 l/100km | Automāts (4) | Pilnpiedziņa |