LatviešuEnglishEspañol

BMW 320d (Touring E91)

BMW 3 sērija 2008 2.0 dīzelis apraksts

Universāls BMW 320d tika ražots no 2010.gada janvāra līdz 2010.gada decembrim. Tas aprīkots ar četru cilindru 2.0 litru dīzeļdzinēju, kas attīsta 184 zirgspēku jaudu pie 4000 apgriezieniem minūtē un griezes momentu 380 Nm (ņūtonmetri) pie 1900 apgriezieniem minūtē.

Šim 4 cilindru 16 vārstu dzinējam sadales vārpstas piedziņu nodrošina ķēde (Kas ir dzinēja ķēde un siksna? ). Dzinējam ir Common Rail degvielas sistēma un turbīna. Ir pieejamas Euro 5 un Euro 6 emisiju standartiem atbilstošas dzinēja versijas. Dzinēja resurss (nobraukums līdz nepieciešami nopietni remontdarbi vai kapitālais remonts) vidēji ir no 210 līdz 360 tūkstošiem kilometru. Jāatceras - dzinēja resurss ir atkarīgs no regulārām apkopēm un izmantoto materiālu (eļļu, degvielas un tml.) kvalitātes.
Vairāk informācijas par dzinēju 
BMW N47 dzinējs reizēm tiek saukts par sliktāko BMW dzinēju dēļ problēmām ar ķēdi,  ...  Šim BMW 3 sērija 2.0 dzinējam rekomendētā eļļas specifikācija ir 5W-30 un eļļas tilpums dzinējā ir 5.2 litri.

BMW 320d ir klasiskā aizmugurējo riteņu piedziņa (RWD) un manuālā pārnesumu kārba ar 6 pārnesumiem.
100 kilometru stundā ātrumu BMW 320d sasniedz 7.9 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir 231 km/h.

Šī BMW 320d degvielas patēriņš kombinētajā režīmā (braucot gan pilsētā, gan ārpus pilsētas) ir 5.4 litri uz 100km - šī ir viena no ekonomiskākajām BMW 3 sērija 2008 - 2012 versijām, degvielas patēriņš pilsētā - 6.9 l/100km, degvielas patēriņš ārpus pilsētas - 4.5 l/100km. Degvielas bākas tilpums ir 61 litri, tātad kombinētajā režīmā ar vienu bāku varēsiet nobraukt līdz 1120 kilometriem, savukārt braucot tikai ārpus pilsētas - pat līdz 1340 kilometriem.
Pēc lietotāju atsauksmēm reālais šī BMW degvielas patēriņš ikdienā ir vidēji 6.1 litri uz 100 km, kas ir par 13% vairāk, nekā ražotāja norādītais. Vairāk - Reālais BMW 3 sērijas degvielas patēriņš.

Ar šādu pašu dzinēju pieejamas arī divas citas BMW 3 sērijas versijas - ar visu četru riteņu (4x4) piedziņu un manuālo pārnesumu kārbu (BMW 320d MT 4x4), un ar visu četru riteņu (4x4) piedziņu un automātisko pārnesumu kārbu (BMW 320d AT 4x4):
  • BMW 320d MT 4x4 ir gausāka, sasniedzot 100 km/h ātrumu par 0.3 sekundēm vēlāk (8.2 sekundēs), bet ražotāja norādītais degvielas patēriņš ir līdzīgs - 5.3 litri uz 100 km, savukārt lietotāju ziņotais reālais degvielas patēriņš ir līdzīgs - 6.1 litri uz 100 km
  • BMW 320d AT 4x4 ir gausāka, sasniedzot 100 km/h ātrumu par 0.5 sekundēm vēlāk (8.4 sekundēs), turklāt ir mazāk ekonomiska - tās ražotāja norādītais degvielas patēriņš ir par 0.4 litriem uz 100 km jeb 7 % lielāks - 5.8 litri uz 100 km, savukārt lietotāju ziņotais reālais degvielas patēriņš ir par 0.3 litriem uz 100 km jeb 5 % lielāks - 6.4 litri uz 100 km
BMW 3 sērija 2.0 servisa informācija un intervāli Eļļas maiņas intervāli, tilpumi un specifikācijas, filtru, sveču, siksnu un tml. servisa informācija
BMW 3 sērija 2008

BMW 320d tehniskie dati

Modelis: BMW 320d
Virsbūves tips: Universāls
Ražošanas periods: 2010. janvāris ... 2010. decembris 
Dzinējs: 1995 cm3 Dīzelis, 4 cilindri CO2 izmeši: nav datu
Jauda: 184 ZS pie 4000 apgr/min Griezes moments: 380 NM pie 1900 apgr/min
Pārnesumu kārba: Manuālā pārnesumu kārba (6 pārnesumi) Piedziņa: Aizmugures piedziņa (RWD)
Maksimālais ātrums: 231 km/h Paātrinājums 0-100 km/h: 7.9 sekundes
Degvielas patēriņš (l/100km): 5.4 (kombinētais) 6.9 (pilsētā) 4.5 (ārpus pilsētas)
Reālais degvielas patēriņš: 6.1 l/100km (pēc lietotāju atsauksmēm no dažādiem avotiem)
Degvielas bākas tilpums: 61 litri
Auto izmēri: 4.53m (garums) 1.82m (platums) 1.44m (augstums)
Apgriešanās diametrs: 11 metri
Klīrenss: 141 mm (aptuvens, ar standarta piekari, bez kravas)
Bagāžnieka tilpums: 460 litri
Maksimālais bagāžnieka tilpums: 1385 litri (nolaižot aizmugurējos sēdekļus)
Auto svars (pilna masa): 2060 kg

BMW 320d dzinējs N47TU

Dzinēja uzticamība un biežākās problēmas:

BMW N47 dzinējs reizēm tiek saukts par sliktāko BMW dzinēju dēļ problēmām ar ķēdi, kas mēdz izstiepties jau pie 100 000 km nobraukuma. Turklāt, lai nomainītu ķēdi, dzinējs ir jāizceļ no auto. Ķēdes problēmu cēlonis tika novērsts dzinējiem, kas ražoti pēc 2015. gada. Arī kloķvārpstas demferis šim dzinējam mēdz nekalpot īpaši ilgāk. Dzinēja pārkaršanas dēļ mēdz parādīties plaisas starp cilindriem.
Kopumā šis dzinējs var kalpot aptuveni 210 000 līdz 360 000 km, ja tiek izmantota atbilstošas kvalitātes eļļa un degviela, kā arī regulāri veiktas pārbaudes un apkope.
Dzinējs ir aprīkots ar vārstu hidrauliskajiem kompensatoriem, kas nodrošina klusāku darbību un kam nav nepieciešama periodiska regulēšana, taču to konstrukcija ir sarežģītāka, un bojājuma gadījumā tie var radīt nopietnus dzinēja bojājumus.
Dzinēja tilpums 1995 cm3
Cilindru skaits 4
Cilindra diametrs 84 mm
Virzuļa gājiens 90 mm
Kompresijas pakāpe 16.5 : 1
Sadales vārpstas piedziņa Ķēdes

Ķēdes dzinēji tiek uzskatīti par uzticamākiem, parasti ķēde ir jāmaina retāk nekā zobsiksna, taču bieži vien tie ir skaļāki un vairāk vibrē.

Vairāk servisa informācijas
Dzinēja ķēdes maiņas intervāls 100 000 km (ieteicamais)

Reizēm ražotāji nenorāda dzinēja siksnas nomaiņas intervālu un paredz tām kalpošanas laiku līdz motora kapitālajam remontam. Tomēr sasniedzot rekomendēto maiņas intervālu ieteicams periodiski pārbaudīt ķēdes stāvokli un konstatējot ķēdes pārmērīgu izstiepšanos vai parādoties neraksturīgiem trokšņiem no motora ieteicams ķēdi mainīt.

Degvielas padeves sistēma Common Rail

Common rail degvielas iesmidzināšanas sistēma ir klusāka, videi draudzīgāka un nodrošina degvielas ekonomiju, taču tās uzturēšana un remonts ir dārgāki.

BMW 320d eļļas tips 5W-30
Eļļas tilpums 5.2 litri Vairāk servisa informācijas
Dzesēšanas šķidruma tilpums 7.9 litri
Jauda 116 - 184 ZS pie 4000 apgr/min
Griezes moments 260 - 380 NM pie 1900 apgr/min
Ražošanas sākums (gads) 2007
Ražošanas ilgums 17 gadi
Dzinējs uzstādīts arī BMW 5 sērija BMW 1 sērija BMW X3 BMW X1 un 3 citiem modeļiem

Parasti dzinēja izmantošana vairākiem modeļiem un ilgstoša ražošana liecina, ka dzinējs ir kvalitatīvs un tā konstrukcija ir izdevusies.

Visas BMW 3 sērijas universāla [2008 - 2012] modifikācijas

Modifikācija Dzinējs Jauda Patēriņš Pārnesumu kārba Piedziņa
BMW 316i Touring Sept 2008 — Jan 2012

Ekonomiskākā benzīna versija pēc reālā patēriņa

1.6 Benzīns 122 ZS 6.1 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 318i Touring Sept 2008 — Jan 2012

Ekonomiskākā benzīna versija

2.0 Benzīns 143 ZS 6.0 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 318i Touring Sept 2008 — Jan 2012 2.0 Benzīns 143 ZS 6.5 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 320i Touring Sept 2008 — Jan 2012 2.0 Benzīns 170 ZS 6.2 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 320i Touring Sept 2008 — Jan 2012 2.0 Benzīns 170 ZS 6.7 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 318d Touring Sept 2008 — Jan 2012

Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija

2.0 Dīzelis 143 ZS 4.8 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 318d Touring Sept 2008 — Jan 2012

Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija

2.0 Dīzelis 143 ZS 4.8 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 320d Touring Sept 2008 — Jan 2012 2.0 Dīzelis 177 ZS 4.9 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 320d Touring Sept 2008 — Jan 2012 2.0 Dīzelis 177 ZS 5.6 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 320d xDrive Touring 4x4 Sept 2008 — Jan 2012 2.0 Dīzelis 177 ZS 5.6 l/100km Manuālā (6) Pilnpiedziņa
BMW 320d xDrive Touring 4x4 Sept 2008 — Jan 2012 2.0 Dīzelis 177 ZS 6.0 l/100km Automāts (6) Pilnpiedziņa
BMW 320d Jan 2010 — Dec 2010 2.0 Dīzelis 184 ZS 5.4 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 320d Jan 2010 — Dec 2010

Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija

2.0 Dīzelis 184 ZS 4.8 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 320d 4x4 Jan 2010 — Dec 2012 2.0 Dīzelis 184 ZS 5.3 l/100km Manuālā (6) Pilnpiedziņa
BMW 320d 4x4 Jan 2010 — Dec 2012 2.0 Dīzelis 184 ZS 5.8 l/100km Automāts (6) Pilnpiedziņa
BMW 325i Touring Sept 2008 — Jan 2012 2.5 Benzīns 218 ZS 7.2 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 325i Touring Sept 2008 — Jan 2012 2.5 Benzīns 218 ZS 7.2 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 325i xDrive Touring 4x4 Sept 2008 — Jan 2012 2.5 Benzīns 218 ZS 8.0 l/100km Manuālā (6) Pilnpiedziņa
BMW 325i xDrive Touring 4x4 Sept 2008 — Jan 2012 2.5 Benzīns 218 ZS 8.0 l/100km Automāts (6) Pilnpiedziņa
BMW 325i 3.0 Benzīns 218 ZS 7.3 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 325i 3.0 Benzīns 218 ZS 7.6 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 325i 4x4 3.0 Benzīns 218 ZS 8.3 l/100km Automāts (6) Pilnpiedziņa
BMW 330i Touring Sept 2008 — Jan 2012 3.0 Benzīns 272 ZS 7.3 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 330i Touring Sept 2008 — Jan 2012 3.0 Benzīns 272 ZS 7.4 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 330i xDrive Touring 4x4 Sept 2008 — Jan 2012 3.0 Benzīns 272 ZS 8.1 l/100km Manuālā (6) Pilnpiedziņa
BMW 330i xDrive Touring 4x4 Sept 2008 — Jan 2012 3.0 Benzīns 272 ZS 8.1 l/100km Automāts (6) Pilnpiedziņa
BMW 335i Touring Sept 2008 — Jan 2012 3.0 Benzīns 306 ZS 9.8 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 335i Touring Sept 2008 — Jan 2012 3.0 Benzīns 306 ZS 9.8 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 335xi Touring 4x4 Sept 2008 — Jan 2012

Dinamiskākā versija - 100 km/h 5.6 sekundēs

3.0 Benzīns 306 ZS 9.8 l/100km Manuālā (6) Pilnpiedziņa
BMW 325d Touring Sept 2008 — Jan 2012 3.0 Dīzelis 197 ZS 5.9 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 325d Touring Sept 2008 — Jan 2012 3.0 Dīzelis 197 ZS 6.3 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 330d Touring Sept 2008 — Jan 2012 3.0 Dīzelis 245 ZS 5.9 l/100km Manuālā (6) Aizmugures
BMW 330d Touring Sept 2008 — Jan 2012 3.0 Dīzelis 245 ZS 6.3 l/100km Automāts (6) Aizmugures
BMW 330d xDrive Touring 4x4 Sept 2008 — Jan 2012 3.0 Dīzelis 245 ZS 6.6 l/100km Manuālā (6) Pilnpiedziņa
BMW 330d xDrive Touring 4x4 Sept 2008 — Jan 2012 3.0 Dīzelis 245 ZS 6.9 l/100km Automāts (6) Pilnpiedziņa
BMW 335d Touring Sept 2008 — Jan 2012

Jaudīgākā dīzeļdegvielas versija (286 ZS)

3.0 Dīzelis 286 ZS 6.8 l/100km Automāts (6) Aizmugures
Atsauksmes par BMW 3 sērija 2008
Alfa Romeo Audi BMW Chevrolet Chrysler Citroen Dacia Dodge Fiat Ford Honda Hyundai Infiniti Isuzu Jaguar Jeep Kia Lada (VAZ) Land Rover Lexus Mazda Mercedes Mini Mitsubishi Moskvich Nissan Opel Peugeot Porsche Renault Rover SAAB Seat Skoda Smart Subaru Suzuki Toyota Volkswagen Volvo
Kontakti un reklāma portālā: [email protected]