Toyota RAV4 2010 2.2 D-4D (3. paaudze)
Toyota RAV4 2010 2.2 dīzelis apraksts
Apvidus auto Toyota RAV4 2010 2.2 D-4D tika ražots no 2011.gada janvāra līdz 2013.gada decembrim. Tas aprīkots ar četru cilindru 2.2 litru dīzeļdzinēju, kas attīsta 150 zirgspēku jaudu pie 3600 apgriezieniem minūtē un griezes momentu 340 Nm (ņūtonmetri) pie 2000 apgriezieniem minūtē.
Šim 4 cilindru 16 vārstu dzinējam sadales vārpstas piedziņu nodrošina ķēde (Kas ir dzinēja ķēde un siksna? ). Dzinējam ir Common Rail degvielas sistēma, tas ir atmosfēriskais dzinējs (bez turbīnas). Ir pieejamas Euro 4 un Euro 5 emisiju standartiem atbilstošas dzinēja versijas.
Vairāk informācijas par dzinēju
AD sērijas turbodīzeļdzinēji Toyota automobiļos parādījās 2005. gadā un tika ražoti līdz 2018. gadam. Pirmais tika izlaists 2,2 litru dzinējs, kam vēlāk pievienojās 2,0 litru ...
Šim Toyota RAV4 2.2 dzinējam rekomendētā eļļas specifikācija ir 0W-30, 5W-30 un eļļas tilpums dzinējā ir 6.5 litri.
Toyota RAV4 2010 2.2 D-4D ir automātiska pilnpiedziņa (AWD) (piedziņa automātiski tiek sadalīta starp riteņu asīm) un automātiskā pārnesumu kārba ar 6 pārnesumiem.
100 kilometru stundā ātrumu Toyota RAV4 2010 2.2 D-4D sasniedz 10.8 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir 185 km/h.
Šī Toyota RAV4 2010 2.2 D-4D degvielas patēriņš kombinētajā režīmā (braucot gan pilsētā, gan ārpus pilsētas) ir 7.2 litri uz 100km, degvielas patēriņš pilsētā - 8.8 l/100km, degvielas patēriņš ārpus pilsētas - 6.2 l/100km. Degvielas bākas tilpums ir 60 litri, tātad kombinētajā režīmā ar vienu bāku varēsiet nobraukt līdz 820 kilometriem, savukārt braucot tikai ārpus pilsētas - pat līdz 960 kilometriem.
Pēc lietotāju atsauksmēm reālais šī Toyota degvielas patēriņš ikdienā ir vidēji 8.8 litri uz 100 km, kas ir par 22% vairāk, nekā ražotāja norādītais. Vairāk - Reālais Toyota RAV4 degvielas patēriņš.
- Toyota RAV4 2010 2.2 D-4D-F 2WD MT ir dinamiskāka - tā sasniedz 100 km/h ātrumu par 0.8 sekundēm ātrāk (10 sekundēs), turklāt ir ekonomiskāka - tās ražotāja norādītais degvielas patēriņš ir par 1.2 litriem uz 100 km jeb 17 % mazāks - 6.0 litri uz 100 km, savukārt lietotāju ziņotais reālais degvielas patēriņš ir par 1.6 litriem uz 100 km jeb 18 % mazāks - 7.2 litri uz 100 km
- Toyota RAV4 2010 2.2 D-4D-F 4WD MT ir dinamiskāka - tā sasniedz 100 km/h ātrumu par 0.6 sekundēm ātrāk (10.2 sekundēs), turklāt ir ekonomiskāka - tās ražotāja norādītais degvielas patēriņš ir par 1.2 litriem uz 100 km jeb 17 % mazāks - 6.0 litri uz 100 km, savukārt lietotāju ziņotais reālais degvielas patēriņš ir par 1.6 litriem uz 100 km jeb 18 % mazāks - 7.2 litri uz 100 km

Toyota RAV4 2010 2.2 D-4D tehniskie dati
Modelis: | Toyota RAV4 2.2 D-4D | ||
---|---|---|---|
Virsbūves tips: | Apvidus | ||
Ražošanas periods: | 2011. janvāris ... 2013. decembris | ||
Dzinējs: | 2231 cm3 Dīzelis, 4 cilindri | CO2 izmeši: | nav datu |
Jauda: | 150 ZS pie 3600 apgr/min | Griezes moments: | 340 NM pie 2000 apgr/min |
Pārnesumu kārba: | Automātiskā pārnesumu kārba (6 pārnesumi) | Piedziņa: | Pilnpiedziņa (AWD, 4x4) |
Maksimālais ātrums: | 185 km/h | Paātrinājums 0-100 km/h: | 10.8 sekundes |
Degvielas patēriņš (l/100km): | 7.2 (kombinētais) 8.8 (pilsētā) 6.2 (ārpus pilsētas) | ||
Reālais degvielas patēriņš: | 8.8 l/100km (pēc lietotāju atsauksmēm no dažādiem avotiem) | ||
Degvielas bākas tilpums: | 60 litri | ||
Auto izmēri: | 4.37m (garums) 1.86m (platums) 1.69m (augstums) | ||
Apgriešanās diametrs: | 11.6 metri | ||
Klīrenss: | 182 mm (aptuvens, ar standarta piekari, bez kravas) | ||
Bagāžnieka tilpums: | 586 litri | ||
Maksimālais bagāžnieka tilpums: | 1752 litri (nolaižot aizmugurējos sēdekļus) | ||
Auto svars (pilna masa): | 2190 kg |
Toyota RAV4 2010 2.2 D-4D dzinējs D4D (2AD-FTV)
Dzinēja uzticamība un biežākās problēmas:
AD sērijas turbodīzeļdzinēji Toyota automobiļos parādījās 2005. gadā un tika ražoti līdz 2018. gadam. Pirmais tika izlaists 2,2 litru dzinējs, kam vēlāk pievienojās 2,0 litru versija. Abiem dzinējiem ir vienāds 86 mm cilindru diametrs, bet tie atšķiras ar virzuļu gājienu. 2,2 litru modelis ir aprīkots ar balansiera vārpstām, kas tiek darbinātas ar zobpārvadu no kloķvārpstas.Šie dzinēji izmanto motora sadales ķēdi un IHI turbīnu ar maināmu ģeometriju un vakuuma piedziņu. Jaudīgākajā 2AD-FHV (177 ZS) versijā turbīnai ir šķidruma dzesēšana. Degvielas iesmidzināšanas sistēma balstās uz Denso Common Rail tehnoloģiju ar HP3 augstspiediena degvielas sūkni. Ražošanas laikā dzinējs tika vairākkārt modernizēts, un lielākais uzlabojums notika 2009. gadā, kad elektromagnētiskās sprauslas tika aizstātas ar pjezo inžektoriem, lai atbilstu Euro 5 emisijas standartiem.
Dzinējs izceļas ar degvielas ekonomiju un labu griezes momentu zemās apgriezienu robežās. Motora sadales ķēdes mehānisms tiek uzskatīts par uzticamu.
Tomēr ir arī trūkumi. Bieži sastopama problēma ir cilindru galvas blīves atteice, un eļļas patēriņš var parādīties jau pie neliela nobraukuma. EGR vārsts ātri aizsērē un reizēm prasa tīrīšanu pat ik pēc 30 000 km. Kad EGR vārsts iestrēgst, dzinējs zaudē veiktspēju, it īpaši uz šosejas, kur paātrināšanās kļūst apgrūtināta.
Papildus tam dīzeļa daļiņu filtram ir salīdzinoši ierobežots kalpošanas laiks. Degvielas sprauslas vidēji kalpo aptuveni 250 000 km, pirms nepieciešama nomaiņa.
Dzinējs ir aprīkots ar vārstu hidrauliskajiem kompensatoriem, kas nodrošina klusāku darbību un kam nav nepieciešama periodiska regulēšana, taču to konstrukcija ir sarežģītāka, un bojājuma gadījumā tie var radīt nopietnus dzinēja bojājumus.
Dzinēja tilpums | 2231 cm3 |
---|---|
Cilindru skaits | 4 |
Cilindra diametrs | 86 mm |
Virzuļa gājiens | 96 mm |
Kompresijas pakāpe | 15.7 : 1 |
Sadales vārpstas piedziņa | Ķēdes Ķēdes dzinēji tiek uzskatīti par uzticamākiem, parasti ķēde ir jāmaina retāk nekā zobsiksna, taču bieži vien tie ir skaļāki un vairāk vibrē. Vairāk servisa informācijas |
Dzinēja ķēdes maiņas intervāls | 250 000 km (ieteicamais) Reizēm ražotāji nenorāda dzinēja siksnas nomaiņas intervālu un paredz tām kalpošanas laiku līdz motora kapitālajam remontam. Tomēr sasniedzot rekomendēto maiņas intervālu ieteicams periodiski pārbaudīt ķēdes stāvokli un konstatējot ķēdes pārmērīgu izstiepšanos vai parādoties neraksturīgiem trokšņiem no motora ieteicams ķēdi mainīt. |
Degvielas padeves sistēma | Common Rail Common rail degvielas iesmidzināšanas sistēma ir klusāka, videi draudzīgāka un nodrošina degvielas ekonomiju, taču tās uzturēšana un remonts ir dārgāki. |
Toyota RAV4 2010 2.2 D-4D eļļas tips | 0W-30, 5W-30 |
Eļļas tilpums | 6.5 litri Vairāk servisa informācijas |
Jauda | 136 - 150 ZS pie 3600 apgr/min |
Griezes moments | 310 - 360 NM pie 2000 apgr/min |
Ražošanas sākums (gads) | 2005 |
Ražošanas ilgums | 13 gadi |
Dzinējs uzstādīts arī | Toyota Avensis Toyota Corolla Verso Toyota Verso |
Parasti dzinēja izmantošana vairākiem modeļiem un ilgstoša ražošana liecina, ka dzinējs ir kvalitatīvs un tā konstrukcija ir izdevusies. |
Visas Toyota RAV4 [2010 - 2013] modifikācijas
Modifikācija | Dzinējs | Jauda | Patēriņš | Pārnesumu kārba | Piedziņa |
---|---|---|---|---|---|
Toyota RAV4 2010 2.0 VVT-i 2WD
Jan 2010 — Jan 2013 Ekonomiskākā benzīna versija |
2.0 Benzīns | 158 ZS | 7.4 l/100km | Manuālā (6) | Priekšpiedziņa |
Toyota RAV4 2010 2.0 VVT-i 4WD
Jan 2010 — Jan 2013 Ekonomiskākā benzīna versija pēc reālā patēriņa |
2.0 Benzīns | 158 ZS | 7.6 l/100km | Manuālā (6) | Pilnpiedziņa |
Toyota RAV4 2010 2.0 VVT-i 4WD Automatic Jan 2010 — Jan 2013 | 2.0 Benzīns | 158 ZS | 7.5 l/100km | Automāts | Pilnpiedziņa |
Toyota RAV4 2010 2.2 D-4D-F 2WD
Jan 2010 — Jan 2013 Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija |
2.2 Dīzelis | 150 ZS | 6.0 l/100km | Manuālā (6) | Priekšpiedziņa |
Toyota RAV4 2010 2.2 D-4D-F 4WD
Jan 2010 — Jan 2013 Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija |
2.2 Dīzelis | 150 ZS | 6.0 l/100km | Manuālā (6) | Pilnpiedziņa |
Toyota RAV4 2011 2.2 D-4D 4x4 Jan 2011 — Dec 2013 | 2.2 Dīzelis | 150 ZS | 7.2 l/100km | Automāts (6) | Pilnpiedziņa |
Toyota RAV4 2011 2.2 D-CAT 4x4
Jan 2011 — Dec 2013 Dinamiskākā versija - 100 km/h 9.3 sekundēs |
2.2 Dīzelis | 177 ZS | 6.7 l/100km | Manuālā (6) | Pilnpiedziņa |
Toyota RAV4 2010 2.4 4x4
Jan 2010 — Jan 2013 Jaudīgākā benzīna versija (170 ZS) |
2.4 Benzīns | 170 ZS | 9.6 l/100km | Automāts (4) | Pilnpiedziņa |