BMW 520i (E28)
BMW 5 sērija 1981 2.0 benzīns apraksts
Sedans BMW 520i tika ražots no 1981.gada augusta līdz 1985.gada jūlijam. Tas aprīkots ar sešu cilindru 2.0 litru benzīna dzinēju, kas attīsta 125 zirgspēku jaudu pie 5800 apgriezieniem minūtē un griezes momentu 170 Nm (ņūtonmetri) pie 4000 apgriezieniem minūtē.
Šim 6 cilindru 12 vārstu dzinējam sadales vārpstas piedziņu nodrošina siksna (Kas ir dzinēja ķēde un siksna? ). Dzinējam ir degvielas iešprice, tas ir atmosfēriskais dzinējs (bez turbīnas). Ir pieejamas Euro 1 un Euro 2 emisiju standartiem atbilstošas dzinēja versijas. Dzinēja resurss (nobraukums līdz nepieciešami nopietni remontdarbi vai kapitālais remonts) vidēji ir no 280 līdz 480 tūkstošiem kilometru. Svarīgi atcerēties, ka dzinēja resurss ir ļoti atkarīgs no regulārām apkopēm un izmantoto eļļu un degvielas kvalitātes.
Vairāk informācijas par dzinēju
Šim BMW 5 sērija 2.0 dzinējam rekomendētā eļļas specifikācija ir 5W-30 un eļļas tilpums dzinējā ir 4.25 litri.
BMW 520i ir klasiskā aizmugurējo riteņu piedziņa (RWD) un manuālā pārnesumu kārba ar 5 pārnesumiem.
100 kilometru stundā ātrumu BMW 520i sasniedz 11 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir 188 km/h.
Šī BMW 520i degvielas patēriņš kombinētajā režīmā (braucot gan pilsētā, gan ārpus pilsētas) ir 8.8 litri uz 100km, degvielas patēriņš pilsētā - 12.5 l/100km, degvielas patēriņš ārpus pilsētas - 6.5 l/100km. Degvielas bākas tilpums ir 70 litri, tātad kombinētajā režīmā ar vienu bāku varēsiet nobraukt līdz 780 kilometriem, savukārt braucot tikai ārpus pilsētas - pat līdz 1060 kilometriem.
Pēc lietotāju atsauksmēm reālais šī BMW degvielas patēriņš ikdienā ir vidēji 9.2 litri uz 100 km, kas ir par 5% vairāk, nekā ražotāja norādītais. Vairāk - Reālais BMW 5 sērijas degvielas patēriņš.
BMW 520i tehniskie dati
Modelis: | BMW 520i | ||
---|---|---|---|
Virsbūves tips: | Sedans | ||
Ražošanas periods: | 1981. augusts ... 1985. jūlijs | ||
Dzinējs: | 1990 cm3 Benzīns, 6 cilindri | CO2 izmeši: | nav datu |
Jauda: | 125 ZS pie 5800 apgr/min | Griezes moments: | 170 NM pie 4000 apgr/min |
Pārnesumu kārba: | Manuālā pārnesumu kārba (5 pārnesumi) | Piedziņa: | Aizmugures piedziņa (RWD) |
Maksimālais ātrums: | 188 km/h | Paātrinājums 0-100 km/h: | 11.0 sekundes |
Degvielas patēriņš (l/100km): | 8.8 (kombinētais) 12.5 (pilsētā) 6.5 (ārpus pilsētas) | ||
Reālais degvielas patēriņš: | 9.2 l/100km (pēc lietotāju atsauksmēm no dažādiem avotiem) | ||
Degvielas bākas tilpums: | 70 litri | ||
Auto izmēri: | 4.62m (garums) 1.70m (platums) 1.42m (augstums) | ||
Apgriešanās diametrs: | 11 metri | ||
Klīrenss: | 140 mm (aptuvens, ar standarta piekari, bez kravas) | ||
Bagāžnieka tilpums: | 460 litri | ||
Auto svars (pilna masa): | 1730 kg |
BMW 520i dzinējs M20B20
Dzinēja uzticamība:
Kopumā šis dzinējs var kalpot aptuveni 280 000 līdz 480 000 km, ja tiek izmantota atbilstošas kvalitātes eļļa un degviela, kā arī regulāri veiktas pārbaudes un apkope.Dzinēja tilpums | 1991 cm3 |
---|---|
Cilindru skaits | 6 |
Cilindra diametrs | 80 mm |
Virzuļa gājiens | 66 mm |
Kompresijas pakāpe | 8.8 : 1 |
Sadales vārpstas piedziņa | Zobsiksnas Dzinēji ar zobsiksnu parasti ir klusāki un rada mazāk vibrējoši, nekā dzinēji ar ķēdi, taču siksna parasti ir jāmaina biežāk un tās plīšanas risks ir augstāks. Vairāk servisa informācijas |
Zobsiksnas maiņas intervāls | 50 000 km (ieteicamais) Reizēm ražotāji nenorāda dzinēja siksnas nomaiņas intervālu un paredz tām kalpošanas laiku līdz motora kapitālajam remontam. Tomēr sasniedzot rekomendēto maiņas intervālu ieteicams periodiski pārbaudīt ķēdes stāvokli un konstatējot ķēdes pārmērīgu izstiepšanos vai parādoties neraksturīgiem trokšņiem no motora ieteicams ķēdi mainīt. |
Degvielas padeves sistēma | Iešprice |
BMW 520i eļļas tips | 5W-30 |
Eļļas tilpums | 4.25 litri Vairāk servisa informācijas |
Dzesēšanas šķidruma tilpums | 12 litri |
Jauda | 120 - 130 ZS pie 5800 apgr/min |
Griezes moments | 165 - 175 NM pie 4000 apgr/min |
Ražošanas sākums (gads) | 1977 |
Ražošanas ilgums | 15 gadi |
Dzinējs uzstādīts arī | BMW 3 sērija |
Visbiežāk salīdzināts ar
Visas BMW 5 sērijas sedana [1981 - 1988] modifikācijas
Modifikācija | Dzinējs | Jauda | Patēriņš | Pārnesumu kārba |
---|---|---|---|---|
BMW 518 Aug 1981 — Okt 1984 | 1.8 Benzīns | 90 ZS | 9.5 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 518i
Okt 1984 — Jan 1988 Ekonomiskākā benzīna versija |
1.8 Benzīns | 105 ZS | 8.0 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 520i Aug 1981 — Jūl 1985 | 2.0 Benzīns | 125 ZS | 8.8 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 520i Aug 1981 — Jūl 1985 | 2.0 Benzīns | 125 ZS | 8.7 l/100km | Automāts (4) |
BMW 520i Jūl 1985 — Jan 1988 | 2.0 Benzīns | 129 ZS | 9.2 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 520i Okt 1986 — Jan 1988 | 2.0 Benzīns | 129 ZS | 10.0 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 520i Jūl 1985 — Jan 1988 | 2.0 Benzīns | 129 ZS | 8.7 l/100km | Automāts (4) |
BMW 520i Okt 1986 — Jan 1988 | 2.0 Benzīns | 129 ZS | 9.8 l/100km | Automāts (4) |
BMW 524d Okt 1986 — Jan 1988 | 2.4 Dīzelis | 86 ZS | 7.4 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 524td
Jūl 1983 — Jan 1988 Jaudīgākā dīzeļdegvielas versija (115 ZS) |
2.4 Dīzelis | 115 ZS | 7.1 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 524td
Jūl 1983 — Jan 1988 Jaudīgākā dīzeļdegvielas versija (115 ZS) |
2.4 Dīzelis | 115 ZS | 7.2 l/100km | Automāts (4) |
BMW 525i | 2.5 Benzīns | 150 ZS | 10.0 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 525i | 2.5 Benzīns | 150 ZS | 10.0 l/100km | Automāts (4) |
BMW 525e Apr 1983 — Jan 1988 | 2.7 Benzīns | 129 ZS | 8.1 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 525e Apr 1983 — Jan 1988 | 2.7 Benzīns | 129 ZS | 8.3 l/100km | Automāts (4) |
BMW 525e Okt 1986 — Jan 1988 | 2.7 Benzīns | 129 ZS | 8.8 l/100km | Automāts (4) |
BMW 528i | 2.8 Benzīns | 184 ZS | 10.0 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 528i | 2.8 Benzīns | 184 ZS | 10.0 l/100km | Automāts (4) |
BMW 535i
Jūl 1985 — Jan 1988 Dinamiskākā versija - 100 km/h 7.2 sekundēs |
3.4 Benzīns | 218 ZS | 10.0 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 535i
Jūl 1985 — Jan 1988 Jaudīgākā benzīna versija (218 ZS) |
3.4 Benzīns | 218 ZS | 11.0 l/100km | Automāts (4) |