BMW 730d (E38)
BMW 7 sērija 1998 2.9 dīzelis apraksts
Sedans BMW 730d tika ražots no 2000.gada janvāra līdz 2001.gada decembrim. Tas aprīkots ar sešu cilindru 2.9 litru dīzeļdzinēju, kas attīsta 193 zirgspēku jaudu pie 4000 apgriezieniem minūtē un griezes momentu 430 Nm (ņūtonmetri) pie 2000 apgriezieniem minūtē.
Šim 6 cilindru 24 vārstu dzinējam sadales vārpstas piedziņu nodrošina ķēde (Kas ir dzinēja ķēde un siksna? ). Dzinējam ir Common Rail degvielas sistēma un Garrett GT2556V turbīna. Ir pieejamas Euro 2 un Euro 3 emisiju standartiem atbilstošas dzinēja versijas. Aptuvenais resurss (nobraukums līdz jāveic nopietni remontdarbi) šim dzinējam ir no 360 000 līdz 600 000 kilometriem. Svarīgi atcerēties, ka dzinēja resurss ir ļoti atkarīgs no regulārām apkopēm un izmantoto eļļu un degvielas kvalitātes.
Vairāk informācijas par dzinēju
Šim BMW 7 sērija 2.9 dzinējam rekomendētā eļļas specifikācija ir 5W-40 un eļļas tilpums dzinējā ir 6.75 litri.
BMW 730d ir klasiskā aizmugurējo riteņu piedziņa (RWD) un automātiskā pārnesumu kārba ar 5 pārnesumiem.
100 kilometru stundā ātrumu BMW 730d sasniedz 8.9 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir 220 km/h.
BMW 730d degvielas patēriņš kombinētajā režīmā (pilsētā un uz lielceļa) ir 8.8 litri uz 100km - šī ir viena no ekonomiskākajām BMW 7 sērija 1998 - 2001 versijām, degvielas patēriņš pilsētā - 12.1 l/100km, degvielas patēriņš ārpus pilsētas - 6.8 l/100km. Degvielas bākas tilpums ir 85 litri, tātad kombinētajā režīmā ar vienu bāku varēsiet nobraukt līdz 960 kilometriem, savukārt braucot tikai ārpus pilsētas - pat līdz 1240 kilometriem.
Pēc lietotāju atsauksmēm reālais šī BMW degvielas patēriņš ikdienā atbilst ražotāja norādītajam. Vairāk - Reālais BMW 7 sērijas degvielas patēriņš.
BMW 730d tehniskie dati
Modelis: | BMW 730d | ||
---|---|---|---|
Virsbūves tips: | Sedans | ||
Ražošanas periods: | 2000. janvāris ... 2001. decembris | ||
Dzinējs: | 2926 cm3 Dīzelis, 6 cilindri | CO2 izmeši: | nav datu |
Jauda: | 193 ZS pie 4000 apgr/min | Griezes moments: | 430 NM pie 2000 apgr/min |
Pārnesumu kārba: | Automātiskā pārnesumu kārba (5 pārnesumi) | Piedziņa: | Aizmugures piedziņa (RWD) |
Maksimālais ātrums: | 220 km/h | Paātrinājums 0-100 km/h: | 8.9 sekundes |
Degvielas patēriņš (l/100km): | 8.8 (kombinētais) 12.1 (pilsētā) 6.8 (ārpus pilsētas) | ||
Reālais degvielas patēriņš: | 8.9 l/100km (pēc lietotāju atsauksmēm no dažādiem avotiem) | ||
Degvielas bākas tilpums: | 85 litri | ||
Auto izmēri: | 4.98m (garums) 1.86m (platums) 1.44m (augstums) | ||
Bagāžnieka tilpums: | 500 litri | ||
Auto svars (pilna masa): | 2365 kg |
BMW 730d dzinējs M57D30
Dzinēja uzticamība:
Kopumā šis dzinējs var kalpot aptuveni 360 000 līdz 600 000 km, ja tiek izmantota atbilstošas kvalitātes eļļa un degviela, kā arī regulāri veiktas pārbaudes un apkope.Dzinējs ir aprīkots ar vārstu hidrauliskajiem kompensatoriem, kas nodrošina klusāku darbību un kam nav nepieciešama periodiska regulēšana, taču to konstrukcija ir sarežģītāka, un bojājuma gadījumā tie var radīt nopietnus dzinēja bojājumus.
Dzinēja tilpums | 2926 cm3 |
---|---|
Cilindru skaits | 6 |
Cilindra diametrs | 84 mm |
Virzuļa gājiens | 88 mm |
Kompresijas pakāpe | 18 : 1 |
Sadales vārpstas piedziņa | Ķēdes Ķēdes dzinēji tiek uzskatīti par uzticamākiem, parasti ķēde ir jāmaina retāk nekā zobsiksna, taču bieži vien tie ir skaļāki un vairāk vibrē. Vairāk servisa informācijas |
Dzinēja ķēdes maiņas intervāls | 200 000 km (ieteicamais) Reizēm ražotāji nenorāda dzinēja siksnas nomaiņas intervālu un paredz tām kalpošanas laiku līdz motora kapitālajam remontam. Tomēr sasniedzot rekomendēto maiņas intervālu ieteicams periodiski pārbaudīt ķēdes stāvokli un konstatējot ķēdes pārmērīgu izstiepšanos vai parādoties neraksturīgiem trokšņiem no motora ieteicams ķēdi mainīt. |
Degvielas padeves sistēma | Common Rail Common rail degvielas iesmidzināšanas sistēma ir klusāka, videi draudzīgāka un nodrošina degvielas ekonomiju, taču tās uzturēšana un remonts ir dārgāki. |
BMW 730d eļļas tips | 5W-40 |
Eļļas tilpums | 6.75 litri Vairāk servisa informācijas |
Dzesēšanas šķidruma tilpums | 9.2 litri |
Jauda | 184 - 193 ZS pie 4000 apgr/min |
Griezes moments | 390 - 410 NM pie 2000 apgr/min |
Ražošanas sākums (gads) | 1998 |
Ražošanas ilgums | 12 gadi |
Dzinējs uzstādīts arī | BMW 5 sērija BMW 3 sērija BMW X5 |
Parasti dzinēja izmantošana vairākiem modeļiem un ilgstoša ražošana liecina, ka dzinējs ir kvalitatīvs un tā konstrukcija ir izdevusies. |
Visbiežāk salīdzināts ar
Visas BMW 7 sērijas sedana [1998 - 2001] modifikācijas
Modifikācija | Dzinējs | Jauda | Patēriņš | Pārnesumu kārba |
---|---|---|---|---|
BMW 725tds
Sept 1998 — Mai 2000 Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija |
2.5 Dīzelis | 143 ZS | 8.2 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 725tds Sept 1998 — Mai 2000 | 2.5 Dīzelis | 143 ZS | 9.5 l/100km | Automāts (5) |
BMW 728i
Sept 1998 — Nov 2001 Ekonomiskākā benzīna versija |
2.8 Benzīns | 193 ZS | 10.0 l/100km | Manuālā (5) |
BMW 728i Sept 1998 — Nov 2001 | 2.8 Benzīns | 193 ZS | 11.0 l/100km | Automāts (5) |
BMW 728iL Sept 1998 — Nov 2001 | 2.8 Benzīns | 193 ZS | 11.0 l/100km | Automāts (5) |
BMW 730d
Sept 1998 — Nov 2001 Ekonomiskākā dīzeļdegvielas versija pēc reālā patēriņa |
2.9 Dīzelis | 184 ZS | 8.7 l/100km | Automāts (5) |
BMW 730d Jan 2000 — Dec 2001 | 2.9 Dīzelis | 193 ZS | 8.8 l/100km | Automāts (5) |
BMW 735i Sept 1998 — Nov 2001 | 3.5 Benzīns | 238 ZS | 12.0 l/100km | Automāts (5) |
BMW 735iL Sept 1998 — Nov 2001 | 3.5 Benzīns | 238 ZS | 12.0 l/100km | Automāts (5) |
BMW 740d
Apr 1999 — Nov 2001 Jaudīgākā dīzeļdegvielas versija (238 ZS) |
3.9 Dīzelis | 238 ZS | 9.8 l/100km | Automāts (5) |
BMW 740i Sept 1998 — Nov 2001 | 4.4 Benzīns | 286 ZS | 12.0 l/100km | Automāts (5) |
BMW 740iL Sept 1998 — Nov 2001 | 4.4 Benzīns | 286 ZS | 13.0 l/100km | Automāts (5) |
BMW L7 High-Line Apr 1998 — Nov 2001 | 5.4 Benzīns | 326 ZS | 15.0 l/100km | Automāts (5) |
BMW 750i Sept 1998 — Nov 2001 | 5.4 Benzīns | 326 ZS | 14.0 l/100km | Automāts (5) |
BMW 750iL
Sept 1998 — Nov 2001 Dinamiskākā versija - 100 km/h 6.6 sekundēs |
5.4 Benzīns | 326 ZS | 14.0 l/100km | Automāts (5) |